Straks te zien: unieke Rembrandt expositie

05 april 2024
Ets in zwart-wit van persoon met snor en sik

Vandaag publiceerde het Noordhollands Dagblad een prachtig artikel over onze aankomende expositie. Deze bijzondere expositie over Rembrandt is van juli t/m oktober te zien in ons museum. Het is misschien wel de grootste collectie originele Rembrandt etsen die ooit in Nederland te zien is geweest. Vier maanden lang is het Westfries Museum even een Rembrandt Museum. Het duurt nog even, maar we kijken er naar uit. Binnenkort meer over deze unieke expositie!

Omdat de geplande restauratie en verbouwing van de monumentale museumpanden nog even op zich laat wachten, openen we deze zomer tijdelijk onze deuren om een unieke privécollectie etsen aan het publiek te tonen. Meer dan 300 kunstwerken in totaal. Waaronder vele originele etsen van Rembrandt, maar ook prenten die met zijn werk samenhangen. Zoals werk van kunstenaars die Rembrandt bewonderde. Etsen van zijn leermeester Pieter Lastman en leerlingen uit zijn werkplaats, zoals Ferdinand Bol en Jan Lievens en navolgers van Rembrandt. Stuk voor stuk meesterwerkjes.